A formakultúra egyre fontosabbá válik az irodákban is. Nem öncélú gyönyörködtetésről van szó, hiszen a harmonikus, a funkcióhoz illeszkedő formák döntően meghatározzák az iroda hangulatát. Mivel az irodák egy részében külső vendégeket is fogadnak, azok a vállalat egyfajta névjegyeivé válnak – joggal, hiszen számos következtetés vonható le például az irodabútorok és egyéb kiegészítők stílusából, összhangjából, vagy éppen mindezek hiányából.
Természetesen nem kizárólag a csak kevés vállalat által megfizethető, méregdrága irodabútorok lehetnek esztétikusak. Egy dinamikus, fejlődőképességét megjeleníteni kívánó cégnek az irodabútorok beszerzésénél a trendeket is figyelembe kell vennie, hiszen ezzel naprakészségét, nyitottságát mutathatja meg.
Az irodadizájn úgy két évtizede kezdett el fontossá válni Magyarországon. Azelőtt az irodák berendezése a legtöbbször esetleges volt. Az ergonómiát, mint szempontot még nem is nagyon ismerték, az irodabútorok választéka pedig igencsak szűkös volt.
Bár még mindig van lemaradásunk e téren a fejlett országoktól, azért a nemzetközi tendenciák már nálunk is jól érezhetők. Magyarországra is igaz, hogy a legújabb trendek először az irodákban jelennek meg, csak azután a magánlakásokban. A legjobb példák erre az egyterű, ún. loft irodák. Ezek népszerűsége érthető, hiszen az ember szinte ösztönösen vonzódik a nagy, kényelmes, világos térhez. A bőséges hely lehetővé tette a korábbinál nagyobb méretű, éppen ezért igen komfortos irodabútorok használatát. A loft irodáknak is nagyban köszönhető a tiszta vonalú minimáldizájn elterjedése.
A minimalizmus természetesen nemcsak a bútorokra jellemző, hanem a tér egyéb elemeire is. Gyakori például, hogy a gépészeti berendezések – például víz- és egyéb csövek – maguk is szerves részei a berendezésnek, az összképnek.
A loft irodákat elsősorban a kreatív tevékenységet folytató cégek – reklámügynökségek, építész- és tervezőirodák – kedvelik, hiszen rendkívül impulzív környezet alakítható ki bennük néhány viszonylag egyszerű megoldás segítségével.
A modern irodaházakban is legtöbbször letisztult, minimál stílusban rendezik be az irodákat. Általános trend, hogy a hagyományos anyagokból – fa, fém, műanyag – készülő bútorok mellett nő a természetes anyagokból, környezetbarát technológiával készített berendezési tárgyak aránya. Az egyik leginnovatívabb alapanyagnak a papír számít, amely– könnyű alakíthatóságának köszönhetően – szinte korlátlan lehetőségeket nyújt a bútortervezők számára. A papírbútorokat már csak azért is kedvelik a vállalatok, mert az ezekkel berendezett irodákkal hangsúlyozhatják a cég elkötelezettségét a környezetvédelem mellett – ez a szempont pedig egyre fontosabbá válik.
Az ügyfeleket fogadó irodákban különösen nagy hangsúlyt fektetnek a dizájnra, lévén az egy nagyon fontos üzenetközvetítő eszköz. A jól megválasztott, a cég tevékenységéhez illő dizájnbútorok –a non-verbális kommunikáció eszközeiként – kifejezik a vállalkozás szellemiségét, üzleti potenciálját, az ügyfelek iránti elkötelezettségét. Az így megfogalmazott üzenetet az ügyfelek általában nagyon jól megértik.
A zártabb, kisebb külső kört, tehát üzleti partnereket, exkluzívabb vendégeket fogadó irodák esetében is fontos a dizájn, de ott a berendezési tárgyak általában nemesebb anyagokból, cseresznye-, tölgy- és bükkfából, finom kidolgozású bőrből, drága textilből készülnek. Számos olyan világhírű dizájnbútor-gyártó cég van, amely kizárólag a legkiválóbb anyagokból készít modern formájú, ugyanakkor tökéletes ergonómiájú, funkcionális irodabútorokat.
Főleg az exkluzívabb irodákban fordul elő gyakran, hogy a bérlők, tulajdonosok képzőművészeti alkotásokat – festményeket, szobrokat, kisplasztikákat –, vagy egyedi, iparművészek által tervezett berendezési tárgyakat helyeznek el bennük.
Az iparművészeti alkotások, mint a berendezés szerves részei nemcsak elegáns irodákban bukkannak fel manapság. Sok olyan vállalat van például, amely kortárs, feltörekvő művészek alkotásait helyezi el irodáiban, egyfajta kiállítási lehetőséget is teremtve ezzel a művészeknek.